Skövde – Platsmarknadsföring med visuell identitet, bildspråk och logotyp Skövde växer och utvecklas med sin nytänkande högskola och sitt starka näringsliv. Omvärldens vanligaste associationer är dock fortfarande starkt kopplade till berget Billingen och ibland även till den särpräglade dialekten. Skövde kommun och destinationsbolaget Next vill nyansera den bilden och få omvärlden [...]
Valla Folkhögskola
IdentxValla folkhögskola – Varumärkesplattform och kommunikationsstrategi Valla folkhögskola är en folkhögskola i Linköping, med universitet som närmsta granne och 15 minuter till innerstaden. Valla folkhögskola erbjuder ett brett spann av utbildningar, för vem som helst, i vilket skede av livet som helst. Kundens utmaning Valla folkhögskola hade behov av att förnya [...]
SweDish Pork
IdentxSweDish Pork – Koncept, logotyp, varumärkesplattform och grafisk identitet Sveriges Grisföretagare är branschorganisationen för landets grisproducenter. Organisationen arbetar för att utveckla näringen, föra grisböndernas gemensamma talan och kommunicera kring grisköttet. Kundens utmaning Sveriges grisföretagare stod inför utmaningen att griskött blivit mindre populärt jämfört med andra köttslag. Många unga anser att det är [...]
Svensk Plaståtervinning
IdentxSvensk Plaståtervinning – logotyp, varumärkesplattform och grafisk identitet Svensk Plaståtervinning ligger i Motala och driver Europas största och effektivaste anläggning för återvinning av plastförpackningar. Anläggningen har kapacitet att ta emot alla förpackningar från svenska hushåll så att de kan bli nya plastprodukter. Tillsammans med de fyra materialbolagen äger Svensk Plaståtervinning FTI [...]
Dynamic Code
IdentxDynamic Code – välkommen till en hälsosammare värld Dynamic Code är ett HealthTech-bolag med ambitionen att revolutionära vården. De vill ge människor kontroll över sin egen hälsa med hjälp av hälso- och diagnostester baserat på DNA-teknik. En förutsättning för att Dynamic Code ska lyckas med sina mål är en enhetlig kommunikation. [...]
OnePartnerGroup
bishopOnePartnerGroup - i tillväxt är det viktigt att ha en gemensam grund När man är framgångsrik och växer så det knakar kan det vara svårt att hinna med det egna varumärket. OnePartnerGroup är ett av Sveriges snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretag med tydliga värderingar och engagerade medarbetare. I sin tillväxtresa, där [...]
Delphi
bishopDelphi – "live the brand" Delphi, en av Sveriges största affärsjuridiska byråer, arbetade under 2018 fram en ny varumärkesplattform. Den nya plattformen – Brand booken skulle sedan implementeras på ett kreativt och relevant sätt internt hos alla Delphi kontoren samtidigt. Vi, Identx, fick i uppdrag att planera och genomföra en stor [...]
Jönköpings utbildningsförvaltning
bishopJönköpings utbildningsförvaltning – lärglädje, hela vägen Utbildningsförvaltningen i Jönköpings kommun har en bred verksamhet som omfattar allt från förskola, grundskola och gymnasieskola till kulturskolan och arbetsmarknadsfrågor (AMA). För att stärka bilden av utbildningsförvaltningen som helhet och möta framtida kompetensbehov efterfrågades hjälp med att ta fram en gemensam vision, värdegrund och ett [...]
CAV:OK
bishopCavok – namn, vision och syfte Sankt Kors Fastighets AB bygger fastigheter och nya miljöer och började hösten 2018 att bygga Linköpings nästa företagspark med verksamheter, forskning och innovation inom framförallt flyg, rymd och innovativa material. Identx fick i uppdrag att skapa namn, vision, syfte och kommunikationsplattform för området. Vår lösning [...]
IMA
bishopInnovative Materials Arena - vision, löfte och kommunikationsplattform Utmaning Innovative Materials Arena (IMA) är en ny satsning inom smarta och hållbara material i Östergötland. IMA består av en fysisk byggnad för materialinnovation med allt samlat på en plats (labb, verksamheter, forskning, spetskunskap, nätverk, utrustning etc.). Det är också ett internationellt nätverk [...]