Delphi
– ”live the brand”
Delphi, en av Sveriges största affärsjuridiska byråer, arbetade under 2018 fram en ny varumärkesplattform. Den nya plattformen – Brand booken skulle sedan implementeras på ett kreativt och relevant sätt internt hos alla Delphi kontoren samtidigt. Vi, Identx, fick i uppdrag att planera och genomföra en stor workshop med alla anställda, 150 personer.
Vi genomförde en digital, kreativ workshop där alla deltagare kom till tals och där allas svar redovisas samtidigt. Frågorna rörde:
- vad gör oss stolta på Delphi?
- vad innebär det att vara en utmanare (Varumärkeslöfte: we love challenges) i den affärsjuridiska världen?
- vad ska vi fortsätta med att göra för att vara en utmanare?
- vad ska vi sluta med att göra för att vara en utmanare?
- viktigaste frågan framåt för fortsatt framgång?
Frågor och svar modererades i ett högt tempo och på ett sätt som gjorde att Brand Booken blev mer tillgänglig och lättare att ta till sig. Målet var bl.a att få många kollegor att bli interna engagerade varumärkesambassadörer!